Home Contact Dealers  
       
De voordelen van LX 1 Nano Lak Protection:

Hydrofobische werking zorgt voor sterke afstoting van water en straatvuil

Vernieuwde en diepere glans

Voorkomt aanslag en vuil-afzetting

Optimale bescherming tegen strooizout, roet en o.a. straatvuil

Verbeterde bescherming tegen 'invreten' van vogelpoep en aanhechting van boomhars

Easy to clean: makkelijk schoon te wassen en te onderhouden

Behoud en verlenging van de levensduur van de lak

Vraag en antwoord

Waarom een Nano Car Protection behandeling?
Nano Car Protection zorgt er voor dat de laklaag van uw auto langer in een betere conditie blijft. De conditie van een auto en met name kwaliteit en glans van de lak is bepalend voor het waardebehoud. Een Nano Car Protection behandeling is daarmee een duurzame investering die zichzelf terugverdient. Testen van de ANWB met o.a. poetsmiddelen opgebouwd uit waxen/veel glansmiddelen, hebben aangetoond dat het effect hiervan binnen enkele maanden zijn uitgetreden. Zachte waslagen hebben het gevaar bij warm weer ‘op te lossen’. Indien de auto in een dergelijk geval (automatisch) wordt gewassen, spoelt de gesmolten waslaag weg.

Wat is de UV bestendigheid?
Nano LX 1 Lak-Proction is zelf geen beschermingsmiddel tegen UV voor de ondergrond. De coating zelf is wel gestabiliseerd tegen UV licht. Bij een test met 550 W/m2 gedurende 200 uur is de contacthoek (water) teruggelopen van 102 graden naar 96 graden (5,8%). Dit is een maat voor verlies van oppervlaktespanning en dus waterafstotendheid.

Voor welke auto’s is Nano Car Protection geschikt?
Zowel gebruikte als nieuwe auto’s kunnen worden behandeld met Nano LX 1 Lak-Protection. Gebruikte auto’s zullen in overleg met de Nano Car Protection dealer eerst worden gepolijst. De kleur komt hiermee als het ware weer ‘naar boven’ en de lak wordt in combinatie met de Nano Car Protection ontvetter geheel gereinigd -vergelijkbaar met het ‘scrubben’ van de opperhuid-, alvorens deze verder te behandelen. Na het polijsten, wat wordt uitgevoerd door geschoolde vaklieden, volgt de nano coating behandeling.

Wat is de resistentie tegen het morsen van benzine of diesel tijdens het tanken?
Alle brandstoffen werken lichtelijk als weekmaker en kunnen de toplaag van de coating aantasten. Diesel vormt een paraffine redu wat direct weggepoetst moet worden. Benzine verdampt geheel en dermate snel dat voordat schade optreedt het product geheel verdampt is.

Moet bij schadeherstel rekening worden gehouden met het niet of slecht hechten van de nieuw aangebrachte lak tijdens de reparatie?
Ja, de nano-coating moet voordat schade wordt hersteld geheel worden verwijderd. Indien dit niet gebeurt, heeft de nieuwe aan te brengen laklaag nauwelijks tot geen aanhechting. De coating moet bij voorkeur met een siliconenvrije slijpende cleaner of polijstmiddel worden verwijderd.
Na het herstellen van de schade, dient de nano coating op het gerepareerde deel te worden hersteld bij de dealer. De kosten van deze deelbehandeling worden veelal door de verzekeringsmaatschappij vergoed. De ‘herstelkosten’ van de Nano Car Protection coating moeten hiervoor bij de schadehersteller worden gemeld zodat deze kosten kunnen worden geclaimd.

Wat is het effect van zonlicht op donkere/zwarte auto's?
Nano LX 1 Lak-Protection is stabiel tot 80-100°C. Gewone autowaspolitoer-middelen hebben een smeltpunt van tussen en 30 en 40°C. Uit voorzorg wordt aangeraden om donkere/zwarte auto’s niet wassen bij een al te warm oppervlak. Laat de lak alvorens deze automatisch te wassen even in de schaduw afkoelen. De beste reinigingsmethode is via automatische carwash of met de hand met veel spoelwater.


> Tips voor onderhoud

Disclaimer | Links | Sitemap

Copyright © Nano Industries Benelux 2009. Alle rechten voorbehouden.